Interaktive læringsressurser ga mer aktive MOOC-studenter

Bruk av interaktive læringsressurser er positivt for studentenes selvstudier, er erfaringen fra MOOC-en “Det digitale bibliotek” ved Nord universitet. 

Hovedmålet for prosjektet “Det digitale bibliotek”, som fikk prosjektmidler fra Norgesuniversitetet i 2015, var å utvikle digitale læringsressurser for brukere av de digitale bibliotektjenestene i høyere utdanning.

– Disse ble gjort åpent tilgjengelig som en MOOC, og med mulighet for å gjennomføre et faglig emne på 5 studiepoeng, forteller prosjektleder Hugo Nordseth, som er førstelektor ved fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord Universitet.

Les hele artikkelen her.

 

Author: koltnordno

Kompetansesenter for læring og teknologi (KOLT) bistår fagmiljøene ved Nord universitet i planleggingen og utviklingen av fleksible og nettstøttede studier. Ved hjelp av pedagogiske metoder og digitale verktøy tilrettelegger vi blant annet for nettbaserte studier, produserer videoforelesninger, legger til rette for nettbaserte studentaktiviteter, tilbyr kompetanseheving til underviserne, gir råd og veiledning.

Leave a Reply

%d