Interaktive læringsressurser ga mer aktive MOOC-studenter

Bruk av interaktive læringsressurser er positivt for studentenes selvstudier, er erfaringen fra MOOC-en «Det digitale bibliotek» ved Nord universitet. 

Hovedmålet for prosjektet «Det digitale bibliotek», som fikk prosjektmidler fra Norgesuniversitetet i 2015, var å utvikle digitale læringsressurser for brukere av de digitale bibliotektjenestene i høyere utdanning.

– Disse ble gjort åpent tilgjengelig som en MOOC, og med mulighet for å gjennomføre et faglig emne på 5 studiepoeng, forteller prosjektleder Hugo Nordseth, som er førstelektor ved fakultet for samfunnsvitenskap ved Nord Universitet.

Les hele artikkelen her.

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s